Nu in Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu Nu in Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu

Nu in Hue

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Anton en Mascha

21 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Vanmorgen konden we rustig aan doen, we werden om 11:00 uur opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden om naar Hue te gaan. Wat een rommeltje daar op het vliegveld in Hanoi zeg. We moesten inchecken bij een heel andere balie dan naar Hue... maar uiteindelijk kwam het goed en zijn we met koffers en al op het vliegveld van Hue aangekomen.

Daar stond onze nieuwe gids al op ons te wachten en heeft ons naar het hotel gebracht. Daar stonden al 3 riksja's ons te wachten voor een fietstocht door Hue. De riksja van mij heeft het maar moeilijk om de andere bij te houden. (Hoe zou dat toch komen??) We maken een stop bij een lokalemarkt waar onze gids ons allerlei producten uitlegt wat er verkocht wordt. Ook wordt er nog even door de lokale bevolking gecheckt of ik ook iets in mijn kontzak heb... nee dus, daar waren we al op verdacht.
Toen weer verder in de riksja naar de verboden stad, keizerlijk palies, geweest (vergelijkbaar met die in China). De gids heeft ons hier een rondleiding gegeven.
De taxi stond toen klaar om ons naar een klooster te brengen. PrChtige mooie zonsondergang gezien. Ook daar kregen we een rondleiding van onze gids. Van daaruit hebben we met een drakenboot een tochtje over de parfumrivier gevaren, waar ze ondertussen ons allerlei producten wilden verkopen, ik ben gezwicht...

De taxi stond toen alweer klaar om ons naar het hotel te brengen, ingecheckt en gegeten. Toen nog even een drankje bij een barretje gedronken en nu lekker zo meteen op bedje. We durven het niet aan om even de stad in te gaan, het is zo druk op straat, dat we dat niet echt durven.

Zo het is hier nu net 21:00 uur geweest, welterusten allemaal!

• 21 Januari 2014 - 15:49

Jan & Liane:

Prachtig verslag! We genieten mee! Slaap lekker voor straks. Xxx

• 21 Januari 2014 - 16:41

Fiona:

Nee blijf maar mooi binnen, wil jullie graag heelhuids terug zien whahahaha.
    Ik wou dat ik erbij was, schitterend om te zien en te lezen.
    Slaap lekker xxx

• 21 Januari 2014 - 16:56

Heit En Mem:

wat een fantastische vakantie zeg en zo goed geregeld allemaal.
    we gaan gewoon een beetje mee met jullie, geweldig!!
    lekker ite en koese!

xxx ooo

• 21 Januari 2014 - 18:23

Karin:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen, net als of ik er ook een beetje bij ben.

• 22 Januari 2014 - 11:10

Ettie:

mooie plaotjes , geniet ervan, allend heb ik nou wel n verdraaide nekke van dei leste foto............haha