Hue - Danang - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu Hue - Danang - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu

Hue - Danang - Hoi An

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Anton en Mascha

22 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,

Vanmorgen waren we om 05:30 uur al wakker. We zijn maar wakker gebleven en hebben rustig aan gedaan. Na het ontbijt werden om 08:30 uur opgehaald om een graftombe van 1 van de oude koningen te gaan.
De omgeving wordt nu wel wat mooier te worden. Tot nu toe was alles bruin, dor en vies.
Daarna over de bergpas richting Danang bij hamburger-hil. In Danang hebben we een hindoe museum bekeken en kregen we een rondleiding door onze gids.
Toen hebben we noodles gegeten in een lokaal restaurantje. Daarna een stop op China-beach waar de Amerikaanse soldaten hun legerbasis hadden in de oorlog.

Omdat het hier op 31 januari nieuw jaar is, krijgen de gids en chauffeur bij de marmer-shops kadootjes (soort kerstpakket). Daar staat dan wel tegenover dat wij moeten kijken in de shops. Hier loopt dan steeds iemand van de shop zo'n 2meter achter je aan... de hele tijd. 3 shops verder... en toen zijn we de berg beklommen om naar een klooster te gaan. Wat een gevaarlijke trappen waren dat.
Halverwege zijn we er maar mee gestopt, we moesten immers ook nog naar beneden...

Onderweg kwamen we een vrachtwagen vol geladen tegen met allemaal hondjes (voor de consumptie bestemd) verschrikkelijk... ze eten hier hondjes en poesjes, dat wisten we, maar het maakt toch wel ren behoorlijke indruk als je ze zo opgepropt ziet zitten.

In Hoi An aangekomen heb ik mooie kleding uitgezocht om op maat te laten maken. Als het goed is kan ik morgen passen en overmorgen is het klaar. Daarna zijn we naar ons prachtige hotel gebracht. Een woonkamer met een slaapkamer en 2 badkamers en een balkon.
We hebben gelijk onze was maar uit laten wassen en daarna heerlijk gegeten. Nu zitten we nog lekker in een barretje met een borrel.

Tot morgen!

• 22 Januari 2014 - 15:27

Heit En Mem:

hallo Vietnamezen,

wat een reis zeg, jullie zien en doen wel veel, voel je je de keizerin, Mascha? in een paleisje wonen en kleding laten maken, andere kleding laten wassen, 9-gangen eten, poeh....
    geniet er nog maar lekker van. een dikke kus en tot het volgende bericht.

• 22 November 2020 - 02:42

Jelle En Columba:

hallo, zijn jullie toevallig anton en mascha uit winschoten????

• 22 November 2020 - 09:16

Anton En Mascha :