Saigon en Cu Chi - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu Saigon en Cu Chi - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anton en Mascha - WaarBenJij.nu

Saigon en Cu Chi

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Anton en Mascha

25 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Om 06:00 uur ging de wekker vanmorgen, we konden er maar moeilijk uit komen, ondanks dat harde bed. Na het ontbijt stonden om 08:00 uur een nieuwe gids met chauffeur ons op te wachten om ons naar Cu Chi te brengen. Het kostte ons een twee uur om de stad Saigon uit te komen.

In Cu Chi zijn de tunnels te bezichtigen en de levensstijl van de vietcong. Erg interessant allemaal om te zien en om mee te maken. We zijn zelf ook nog in een tunnel gekropen en konden er maar net doorheen. Het was maar 20 meter, maar dat was dan ook meer dan genoeg. Ook hebben we met een AK47 geschoten.

Toen we alles hadden gezien, zijn we teruggegaan naar Saigon. Daar hebben we een chineese tempel bezocht, een museum van de oorlog ( War remnants) en het presidentele gebouw. Het museum was wel indrukwekkend. Daarna waren we echt kapot en de andere dingen die op het programma stonden, hebben we dan ook maar overgeslagen. Het kon ons ook niet echt veel meer boeien, we waren moe en hadden erg zin in eten. Dat eten vroegen we steeds om, maar dat zat er niet in, de gids nam ons steeds weer ergens anders naar toe.

Wat is deze stad toch druk, 10 miljoen mensen en volgens mij gaan ze allemaal tegelijk met hun scooter op pad. Verkeersregels kennen ze hier ook niet. Iedereen gaat links, rechts, voor en achter je voorbij. Het valt me mee dat er weinig ongelukken zijn.

Douchen, eten en vroeg op bed, morgen gaat weer de wekker om 06:00 uur...

• 25 Januari 2014 - 16:18

Heit En Mem:

dag lieverds,

we hebben de foto's gezien en vinden het doodeng, de filmpjes wilde niet lukken.
    wat een prachtig pak heb je gekocht, Mascha, kon alleen niet zien wat voor kleur.
    nou nog maar lekker genieten van de (rustige) strandvakantie want als je weer thuiskomt
    is het wennen; in Scheemda ligt sneeuw!!!

groetjes en xxxxxxxxxx